Πως ήταν η πόλη πριν τα scooter: σελίδες από το ημερολόγιο του πατέρα μου.

scooter, moto,μηχανάκι, παπί, μοτοσυκλέτα, μοτοσυκλέτες

Σήμερα, σε μια κασέλα με παλιά πράγματα, βρήκα το ημερολόγιο του πατέρα μου. Το ονόμαζε "Ημερολόγιο Βραδυπορείας" γιατί το έγραφε μέσα στο αυτοκίνητο (το μεταφορικό μέσον που χρησιμοποιούνταν κατά κανόνα στην εποχή του), στις ατελείωτες ώρες που περίμενε κάθε μέρα ακινητοποιημένος στα φανάρια ή σε μπλοκαρισμένες ουρές ("μποτιλιαρίσματα" τα αποκαλεί στο ημερολόγιο - τι αστεία λέξη, άραγε όλοι έτσι τα λέγανε ή ήταν επινόηση του πατέρα μου?). Μέσα από τις σελίδες του αναδύεται το άρωμα μιας εποχής που θυμάμαι πολύ θολά. Άρωμα βενζίνης, αφού ο αέρας τότε ήταν μολυσμένος από τις εκπομπές τοξικών αερίων των αυτοκινήτων. Μια εποχή που το να κινηθείς στους δρόμους της πόλης ήταν ταλαιπωρία, αφού ήταν κατηλημένοι από αυτοκίνητα, όπως και κάθε ελεύθερος χώρος, ακόμη κι αυτοί που προορίζονταν για τους πεζούς. Μια εποχή πολύ διαφορετική από τη δική μας, που η πόλη είναι ευκολοδιάβατη, ο αέρας καθαρός, οι ελεύθεροι χώροι άφθονοι.
Το ημερολόγιο αυτό λέει καταπληκτικά πράγματα, πολλά από αυτά τα θυμάμαι, αλλά τότε ήμουν παιδί και δεν τα καταλάβαινα. Πως τα αυτοκίνητα καταδυνάστευαν τη ζωή μας κι η πόλη ολόκληρη λειτουργούσε γι αυτά αντί για τους ανθρώπους, πως το πανάκριβο αυτοκίνητό του, που ο πατέρας μου περηφανευόταν γι αυτό, τον έκανε δυστυχισμένο και του "έτρωγε" πολύτιμο χρόνο από τη ζωή του, πως οι πιο απλές δουλειές της καθημερινότητας -ψώνια, μετακίνηση στο γραφείο, επισκέψεις, πληρωμές λογαριασμών- γίνονταν σωστό μαρτύριο, εξαιτίας αυτού του δυσκίνητου μέσου μεταφοράς. Αλλά και πως άλλαξε η ζωή του πατέρα μου -και κατ' επέκταση κι η δική μου- όταν αποφάσισε να αγοράσει το πρώτο του scooter -ένα GTS 300i EVO της SYM και να αφήσει το αυτοκίνητο στο γκαράζ. Είχε πια περισσότερη ενέργεια, περισσότερο κέφι και ελεύθερο χρόνο, δεν γυρνούσε σπίτι εκνευρισμένος και αγχωμένος από την ταλαιπωρία του δρόμου. Τότε γεννήθηκε κι η μικρή μου αδελφή!


Σκέφτηκα λοιπόν πως όλοι έχουμε αναμνήσεις από εκείνη την εποχή - την εποχή πριν τα scooter. Κι έφτιαξα αυτό το blog για να τις μοιραστούμε. Να συγκρίνουμε εκείνη την εποχή με τη σημερινή, που ο καθαρός αέρας, οι ελεύθεροι χώροι, οι άνετες μετακινήσεις, θεωρούνται δεδομένα. Περιμένω τις ιστορίες σας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου